جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۱۶:۱۱

رشد ٥ درصدی صادرات نفت آذری‌ها از مسیر ترکیه

باشگاه خبری فراساحل: صادرات نفت جمهوری آذربایجان از مسیر ترکیه در هفت ماه نخست سال جاری میلادی ٥ درصد افزایش یافت. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از رویترز، شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) روز دوشنبه (١٨ مرداد ماه) گزارش کرد که صادرات نفت این کشور از طریق خط لوله باکو-تفلیس-جیحان (تی بی سی) که از مسیر گرجستان و ترکیه عبور می‌کند در فاصله زمانی ژانویه تا ژوئیه سال جاری میلادی با پنج درصد افزایش نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی به مجموع ١٧ میلیون و ٧٠٠ هزار تن رسید. حجم صادرات نفت از طریق خط لوله بی تی سی در سال ٢٠١٥ میلادی نیز با ١,١٥ درصد افزایش به میزان ٢٨ میلیون و ٨٤٠ هزار تن رسید. 


جمهوری آذربایجان نفتی را که از طریق این خط لوله انتقال می‌دهد از حوزه نفتی آذری-چراغ-گونشلی که تحت بهره‌بردای شرکت انگلیسی بی پی است استخراج می‌کند. این کشور علاوه بر ترکیه (خط لوله بی تی سی)، نفت خود را از مسیر روسیه (خط لوله باکو-نووروسیسک) و از طریق گرجستان (خط لوله باکو-ساپسا و همچنین از طریق ریل) نیز صادر می‌کند. نفت ترکمنستان نیز از مسیر خط لوله بی تی سی صادر می‌شود.



  کد خبر : 2115
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :